O nas

Firma Media Corporation, jest jednym z największych producentów filmowych i telewizyjnych w Polsce. Codziennie powstają tu programy, filmy, reklamy, media-plany lub projekty kampanii.

Założycielem i prezesem firmy jest dr Józef Węgrzyn. Były szef pism: "Prometej", "Sztandar Młodych", "ITD". Były dyrektor Programu II TVP i Warszawskiego Ośrodka Telewizji. Był również członkiem Rady Nadzorczej TVN. W TVP stworzył: "Teleexpress", "Panoramę Dnia", "Bliżej Świata", plebiscyt osobowości "Wiktory", uruchomił m.in. programy: "Telewizja nocą", "Z batutą i humorem", cykl: "100 największych Polaków", "Którędy do przodu", "100 pytań do...", pierwszą telenowelę "W labiryncie", pierwszą - przynoszącą duże zyski - loterię telewizyjną "TELETOMBOLA". Zamieścił też pierwszą reklamę telewizyjną (Prusakolep) i pierwszą reklamę piwa (Dojlidy). Wprowadził na antenę telewizyjną news room, telewizję "śniadaniową", prezenterów w miejsce spikerów i pierwszy rozpoczął współpracę z producentami niezależnymi.

Wśród DZIESIĘCIU NAJCHĘTNIEJ oglądanych programów w 50-letniej historii Telewizji Polskiej, pięć z nich powstało na podstawie pomysłów Józefa Węgrzyna. W tym na dwóch pierwszych miejscach znalazły się: "Którędy do przodu" (85% oglądalności) i "Teleexpress" (74% oglądalności) - to znaczy, że codziennie po południu oglądało go 22 miliony widzów.

Na poczatku lat 90. dr Józef Węgrzyn sam stał się producentem telewizyjnym zakładając Media Corporation. Od tego czasu firma wyprodukowała dziesięć tysięcy godzin filmów, reklam, a przede wszystkim znanych i lubianych programów telewizyjnych. Najpopularniejsze z nich to: teleturniej "Jaka to melodia?", talk-show "Europa da się lubić", katolicki "Wierzę, wątpię, szukam", "Magazyn Olimpijski - Echa Stadionów", coroczny plebiscyt osobowości telewizyjnych "Wiktory", cykle "Piękniejsza Polska", "Zielona Polska", "Bliżej Europy", "Polska - kraj Fryderyka Chopina", "Krajobraz Polski", "W 60 minut dookoła Polski".

Jednym z najważniejszych przedsięwzięć Józefa Węgrzyna i Media Corporation było uruchomienie i koordynacja Ruchu "Piękniejsza Polska", której celem jest dostrzeganie i wyróżnianie ludzi, dla których piękno otoczenia i świadome jego kształtowanie jest nadrzędnym celem w życiu. Założone przez Józefa Węgrzyna Stowarzyszenie "Piękniejsza Polska" gromadzi środki na programy i nagrody dla laureatów.

Ważne, większe przedsięwzięcia medialne Media Corporation to rządowa kampania telewizyjna przed referendum decydującym o wejściu Polski do Unii Europejskiej, współpraca z PKOL, Ministerstwem Kultury, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Episkopatem, Komitetem Badań Naukowych, Instytutem Adama Mickiewicza, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Polską Organizacją Turystyczną.

W ciągu minionych lat firma Media Corporation wykonywała usługi lub pełne kampanie reklamowe dla 180 swoich klientów, m.in.: Telekomunikacji Polskiej, PKN Orlen, Coca Cola, Danfoss, TC Dębica, Budimex, PZU, Warta, Bank Handlowy, BRE Bank, Invest Bank, Fiat, Ford, Daewoo-FSO, Dojlidy, Bakoma, Hortex, Hoop, Winiary, a także dla wydawnictw: Twój Styl, Bauer, Helvetia oraz dla wszystkich telewizji w Polsce i kilku zagranicznych, z którymi Media Corporation realizuje koprodukcje. Rocznie firma podpisuje ok. 2000 umów z twórcami.

Tak szeroka i zróżnicowana działalność Firmy jest możliwa dzięki własnemu Domowi Produkcyjnemu: studia telewizyjne, trzy zestawy montażowe (w tym 1 cyfrowy i 2HD ), 3 kompletne zestawy zdjęciowe: kamery, światło, dźwięk, własny transport; i własnemu bogatemu archiwum około 15.000 godzin materiałów o różnorodnej tematyce; ekipy zdjęciowe, grafika komputerowa, sekcje marketingu, reklamy i wydawnictw. Przede wszystkim - współpraca z najwybitniejszymi twórcami w kraju.

Dom Produkcji Telewizyjnej, Filmowej i Reklamowej


Nagrody

1998 - Główna nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Telewizyjnych "Envirofilm '98" za cykl 52 programów edukacyjnych związanych z ekologią "Świat wokół nas" emitowanych w Programie II TVP S.A

1999 - Główna nagroda na Międzynarodowym Przeglądzie Filmów Telewizyjnych za film "Polska - kraj Fryderyka Chopina";

2001 - Nagroda na  Międzynarodowym Festiwalu Filmów Wojskowych za film "Komandosi";

2003 - Nagroda na Festiwalu Dobrego Humoru w Gdyni za najlepszy  rozrywkowy  "talk-show" - "Europa da się lubić";

2003 - I nagroda na Międzynarodowych Targach Poznańskich "Tour Salon 2003" w kategorii filmów promujących kraj za film "Dream of Poland";

2004 - Nagroda w Konkursie EUROPRODUKTU za niekonwencjonalną formułę programu "Europa da się lubić";

2004 - Złota Gwiazda Europy dla TVP za program "Europa da się lubić", produkowany przez Media Corporation;

2009 - Teleturniej Jaka to melodia?” uznano za Najlepszy program 20-lecia  w sondażu Instytutu GFK Polonia na zlecenie Rzeczpospolitej

2009 - Główna nagroda Polskiej Organizacji Turystycznej – za cykl „Piękniejsza Polska”

2010 - Telekamera w kategorii ,,Teleturniej’’  dla programu Jaka to melodia?

2011 - Telekamera w kategorii ,,Teleturniej’’  dla programu Jaka to melodia?

2011 - Nagroda ZAIKS za popularyzację polskiej twórczości rozrywkowej
w programie Jaka to melodia?

2012 - Telekamera w kategorii ,,Program Rozrywkowy’’  dla programu Jaka to melodia?

Nie wystarczy być dobrym