Wydawnictwa

W 60 MINUT DOOKOŁA POLSKI

 

 

 

 

 

 

Film i Katalog przedstawiający 1000 najciekawszych miejsc w Polsce.

duża wersja okładki

ELISABETH I STEVE ZAKOCHANI W POLSCE

Jeśli zwiedzicie Polskę, od razu się w niej zakochacie, tak jak Elisabeth Duda - Francuzka i Steve Terrett - Anglik, bohaterowie tego filmu i popularnego programu "Blond da się lubić". Przejechali Polskę wzdłuż i wszerz! Spojrzeli na nią swoimi oczami i przedstawili w filmie. Udowodnili jak jest niezwykła !!

1

 

Byli 100 metrów pod ziemią - w Wieliczce, i 100 metrów nad ziemią - w balonie, nad Toruniem. Nasi przewodnicy docenili piękno Krakowa, wielkomiejskość Warszawy i niesamowity urok polskich gór. Śpiewali szanty na sopockim molo i jeździli konno w Janowie Podlaskim. Elisabeth i Steve są zachwyceni krajem papieża Jana Pawła II i Fryderyka Chopina. Byli wszędzie tam, gdzie papież do nas mówił i "odnawiał oblicze tej ziemi". Zobaczyli Polskę uniesień religijnych, ale też Polskę emocji sportowych. Naród rozkochany w swojej ziemi i barwnej historii. Gdzie byli jeszcze i czym się zachwycili zobaczycie w filmie. Innym niż wszystkie!

1

 

Kaziu Polska ci dziękuje

duża wersja okładki

 

O autorze:

Józef Węgrzyn - znany dziennikarz, twórca nowoczesnej telewizji, autor wielu programów telewizyjnych i publikacji książkowych. Tę książkę napisał specjalnie dla Kazimierza Górskiego. Pierwsza wersja przeleżała w maszynopisie 28 lat. Drugie, aktualne wydanie zostało rozszerzone i uzupełnione.

8

Autor po latach ponownie przeprowadził wywiad z Kazimierzem Górskim, jak już wkrótce się okazało, ostatni przed śmiercią wybitnego trenera. Twórca zwycięskiej kadry narodowej przykuty do łóżka powiedział wtedy:

"Wiem, że już nie wstanę. Jedną nogą jestem już chyba gdzie indziej. Jednak cieszę się i jestem szczęśliwy, że tak dobrze mi w życiu poszło. Nie sprawiłem ludziom zawodu. To najważniejsze. Ucałowałbym piłkę, gdybym miał pod ręką. Służy wprawdzie do zabawy, ale jak bardzo łączy ludzi! Zarówno w dźwiganiu się z upadku jak i zwycięstwie... wprawdzie piłka nie rozwiąże nam problemów, ale może natchnąć wiarą w lepsze życie, w którym, jak na boisku, wszystko jest możliwe.".

8

Autor książki przez wiele lat przyjaźnił się z Kazimierzem Górskim. Sam uprawiał lekką atletykę, zdobywając mistrzostwo Polski juniorów w biegach średnich. Był tez trenerem Ośrodka Olimpijskiego biegaczy Resovii Rzeszów.

Józef Węgrzyn jeszcze jako student założył w Rzeszowie pismo humanistyczne "PROMETEJ". To był prawdziwy sukces. 50 tysięcy nakładu nie miało zwrotów. Po czterech latach na rynku, w 1973 r. przejęła je RSW Prasa, Książka, Ruch, autora zaś przeniesiono do Warszawy. Już jako zastępca redaktora naczelnego "SZTANDARU MŁODYCH" prowadził popularne imprezy. Najbardziej znane wydarzenia tamtego czasu to "Galeria na kółkach" oraz Ogólnopolska Wszechnica Dziennikarska organizowana w klubach EMPiK. Efektem tych działań było udostępnienie talentom dziennikarskim kolumn w Sztandarze Młodych. Także wtedy powstała pierwotna wersja książki o Kazimierzu Górskim. To nie był przypadek! Autor zawsze pasjonował się sportem...i dziennikarstwem. Jako redaktor naczelny tygodnika studenckiego "ITD" otrzymał dwukrotnie nagrodę za najlepiej redagowane pismo w Polsce, uruchomił też wspólnie z Tomaszem Hopferem w 1979 r. odbywający się do dziś Maraton Warszawski i pierwszym na mecie sam rozdawał nagrody. I to nie byle jakie.

W inauguracyjnym biegu swoje dzieła z hasłem "wysiłek za wysiłek" przekazali jako trofea Kantor, Hasior, Starowieyski i Beksiński....

W tym okresie Węgrzyn zmienia grafikę i sposób makietowania prowadzonych przez siebie pism. Jego praca znajduje uznanie i zostaje zaproszony do tworzącego nowe formaty i makiety zespołu prof. Krzysztofa Lenka - znanego na świecie grafika prasowego.

8

To doświadczenie było nie do przecenienia gdy autor obejmuje stanowisko redaktora naczelnego Kuriera Warszawskiego Ośrodka Telewizyjnego, następnie dyrektora Pr. 2 TVP, a obecnie prezesa własnej firmy producenckiej Media Corporation.

Także w historii 50 - lecia telewizji Józef Węgrzyn sprawdza się jako autor najbardziej nowatorski. Na 10 największych telewizyjnych hitów pięć z nich to programy Józefa Węgrzyna. Na pierwszym miejscu znalazł się pierwszy w TV program interaktywny "KTÓRĘDY DO PRZODU". Oglądało go 85% widzów, co dziś jest już nieosiągalne.

Jak to bywało w czasach cenzury program został zdjęty przez KC PZPR, a autorowi zakazano wszelkich publikacji. Sukces oglądalności, nagroda "Złotego Ekranu" i kilkumiesięczne odsunięcie pozwoliło Węgrzynowi po dwóch latach wygrać konkurs i zostać dyrektorem WOT. Wtedy rozwinął skrzydła. Zmienił formułę Kuriera Warszawskiego wprowadzając na wizję "news room". Zamieścił pierwszą polską reklamę telewizyjną - "Prusakolep", potem pierwszą reklamę piwa "bezalkoholowego" a przede wszystkim: pierwszą telewizyjną loterię fantową "TELETOMBOLA". To Węgrzyn wymyślił i uruchomił plebiscyt na osobowości telewizyjne -WIKTORY. W tym roku odbył się już po raz 21. Zredagował i wydał pierwszy dziennik telewizyjny dla młodzieży -TELEKSPRESS. W programie specjalny zespół najlepszych w kraju dziennikarzy "rzeźbił w słowie" przerabiając tradycyjną narrację dziennika na felietonową, pełną dowcipu i metafor. Za ten program i za Kurier Telewizyjny Węgrzyn otrzymał drugi "Złoty Ekran". Liczne zaproszenia do telewizji europejskich pozwoliły mu uruchomić w kraju kolejny hit. Magazyn telewizji satelitarnych "BLIŻEJ ŚWIATA". Program miał międzynarodową obsadę tak jak aktualny przebój telewizyjny, którego Węgrzyn jest producentem - "Blond da się lubić."

Kolejnym autorskim dziennikiem, wydawanym wieczorem, była ukazująca się do dziś PANORAMA DNIA. Jako dyrektor Pr. 2 TVP wzorując się na słynnym Studio 2 na miejsce spikerów wprowadził prezenterów, uporządkował antenę stylistycznie i wprowadził na wizję pierwszą telewizję "na śniadanie" oraz "TELEWIZJĘ NOCĄ". Podobnie jak: program muzyczny "Z batutą i humorem" oraz pierwszą w polskiej telewizji telenowelę "W LABIRYNCIE". Dziennikarstwo pisane i telewizyjne pozostaje do dziś największą życiową pasją Józefa Węgrzyna. Setki filmów i wydawnictw edukacyjnych, reklamowych oraz książek np. "Z serca do serca" - książka o życiu Jana Pawła II czy "Piękniejsza Polska" - ukazująca ludzi, którzy kształtują piękniejszą przestrzeń swojego otoczenia..

Wydawca i Dystrybutor:
Media Corporation, 02-842 Warszawa, ul. Maryli 2
tel. (0-22) 3319423, 3319445, fax: (0-22) 3319437
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Nie wystarczy być dobrym